Bättre än väntat..

Ät alltid skönt när träningen går bättre än vad man förväntar sig, som andrapass igår skulle jag köra tröskel.. Tänkte att jag kör 4 minuter med 2 min vila mellan, skulle försöka hålla 5.5w/kg så långt det gick. Målet var 6st men trodde att jag skulle orka hålla watten i max 4, hade ju mitt 60/120 pass i benen.. Första kändes seg och lite som jag förväntade mig, men sen blev det liksom aldrig värre... Utan jag malde på utan större problem, körde 8st sen fanns ingen mer tid för träning. Var då också rätt trött, men känslan var hela tiden att det var kontrollerat. Riktigt nöjd med detta pass, nu bara 2 pass kvar på detta block.. Idag 1h i racefart, tyvärr bara på vägarna då snön ligger kvar i skogen. Och imorgon 2-3h i lugnt tempo, sen är det vilovecka planerat:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Fantastisk du är. Vad innebär en vilovecka för dig i träningsvolym?
Samuel sa…
Tack, viloveckan kanske hamnar på ca 6h. Men bara nått pass där jag tar i, annars väldigt låg intensitet på träningen under den veckan. Vill ge kroppen chansen att lagra lite energi igen :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack