Dags att vila

Så då var mitt sista 5v block med vinterträningen över, tänk att man klarade detta:-) Har ju vintertränat sen 18/9, så att äntligen vara klar med det känns underbart. Har inte en sjukdag under denna tid, och har hoppat över ett pass pga lathet. Så har varit en bra vinterperiod:-) Men nu startar en väldigt viktig period i träningen, ska få till lite tävlingslik träning. För nu är jag väldigt trubbig, ska ju börjas slipas lite nu så att man får nån spets på allt. Men först ska jag ha en vilovecka så att kroppen hinner ikapp, ska få lite överskottsenergi :-) Sen blir det en vecka med ungefär samma träning som varit, men efter det hoppas jag kunna börja köra ute lite. Om 2 veckor borde nån stig ha tinat fram, så man kan köra nån raceintervall på stig. Men i baklandet ligger snön väldigt djup än, så att köra långa stigar är ännu lägre bort..

Fast denna vecka ska jag försöka njuta av att inte jämt vara svettig, fast gillar ju det också :-) Idag blir det kaffe på Budhas vilket ju är livsnjutning av högsta nivån!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift