Fler team

Fler team som satsar på Långloppscupen, team ormsalva elit. Här kan ni läsa en intervju med detta gäng http://www.langloppscupen.se/nyheter/teamintervjuer-team-ormsalva-elit__645

Detta är ett mkt kompetent gäng, med en massa watt och rutin! Dom kommer absolut att vara med väldigt lång fram på tävlingarna, så inte bara Kolmården som kommer köra i rosa där framme i år :-)
Hade jag haft koll på att så många satsade så hårt på Cupen detta år, ja då hade jag nog inte satt målen lika högt. För när jag nu ser vilka jag ska vara med och slåss om platserna med... Då blir man väldigt ödmjuk, många av dom är sånna jag ser upp till. Att då kunna slå dom blir nästan absurt, men ska vara med där framme och passa på att lära mig väldigt mkt av dom! För jag har fortfarande mkt att lära!!

Tror även att ett av dom starkaste teamen är kvar i presentationen, team allebike serneke. Med Emil, Michael och Dennis... Tror att vi där kan ha totalvinnaren om Michael kör nog många tävlingar.. Sen har vi ju också Team bergslagsloppet med Mathias och Axel, men dom kör nog inte hela Cupen då Xco är det dom satsar mest på..

Sen såg jag att Fredrik Edin drog igång sin säsong förra helgen, detta med ett mkt starkt lopp nere i Tyskland. Han kommer vara vass iår!! Mikael Flockhart verkar också vara på g igen efter en besvärligt vår, så han är nog att räkna med. Även team Scott skoda med Friberg och Sparr kommer vara grymma, dock osäker på hur mkt Friberg kommer köra i Sverige.. Mitt bland alla dessa och ännu fler duktiga cyklister ska jag också vara, en trött trebarnsfar... Där kan man tala om utmaning, men har inte gett upp tanken på det iallafall. Ska bara nu försöka ställa in mig mentalt på att vara med och lida ordentligt :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift