Team eller inte...

Dyker upp lite nya team till i år, ett som var nytt för mig är Henrikssons cykel. Duktiga cyklister som siktar mot toppen i långloppen, kommer bli trångt där iår... Skoj med satsningar, trotts att det blir svårare för mig;-)

Det här med team är ngt jag funderat rätt mkt över, var ju för ett par år sen med i ett. Team Merida Sverige kallades det för då, men så mkt team var det inte måste jag säga. Utan man fick klara sig själv ändå, ingen hjälp med lagning eller sånt på tävlingar. För mig är ett team mer som Cykloteket verkar vara, ett gäng som åker runt på tävlingarna med en stor hjälpapparat. Alltid ett tält uppslaget på området där dom hänger tillsammans, dom verkar ha mkt hjälp med allt runtomkring också. Det är värt väldigt mkt när man ska tävla!

Drömmen vore ju att få köra med ett välfungerande team, men dom är få här i Sverige.. Så en gubbe som jag får se till att klara sig själv, det funkar rätt bra också. Kör ju också för en klubb jag verkligen gillar, dom står för allt jag gillar med cykling. Det känns väldigt viktigt för mig numera :-) Sen fantiserar jag lite om att dra ihop ett litet Norrlands lag, att vi vore 2-3 duktiga cyklister som körde alla tävlingar från Östersund och uppåt tillsammans. Sen drog neröver på utvalda tävlingar:-) Men detta kräver rätt mkt tyvärr, och är inget jag vill göra själv. Men finns det någon som läser här och vill vara med och stötta en sån grej framöver, ja då får ni gärna höra av er. Cyklingen här uppe växer ju verkligen, så finns en marknad...

Nog om mina fantasier nu och åter till verkligheten, idag blir det ett pass ute är tanken. Första och enda denna vecka.. Men inte jättetaggad då det ligger lite nysnö på vägarna idag, fast måste få det gjort snart då sambon börjar jobba vid 14...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack