Vilodag

Söndag och sista dagen på viloveckan, blir då en dag helt utan träning.
Känner mig tyvärr inte så utvilad som jag ville göra, är så där segtrött... Varit mkt denna vecka med jobb och sjuka barn mm, livet som småbarnsförälder är ju inte alltid myspys hela tiden..
Men ska försöka sova bättre och så, då kanske man blir piggare.

Kommer köra en rätt tuff träningsvecka nu, samma upplägg som tidigare i vinter på den veckan. Men sen ska jag börja känna efter hur kroppen mår, och anpassa träningen efter det. Men vill hålla i grundträningen så nära inpå tävlingspremiären som möjligt, för sen när det drar igång blir det med min mått mätt mkt tävlande fram till och med Lida Loop. Under den tiden blir det ju mest till att underhålla formen och leta efter en topp, som borde komma om jag skött träningen rätt. Hoppas på att pricka in vårens toppform till Långalugnet, även att jag då trampar på en ny Scalpel Si.  

Angående den cykeln så såg jag att den har officiell premiär den 29/4 enligt nån nedräkning, och jag vet egentligen inget om den än. Bara sett bilderna på nätet av den hoj teamåkarna kör, men hur den ser ut och är specad ut till oss andra får vi vänta på att se. Har rätt stora förväntningar på den, och hoppas få tag i en så snabbt som möjligt!! Men räknar väl med att få köra billingeracet på Habiten,  vilket nog också ska gå :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift