Mtb tempo

Idag stod det tempo på Mtb hojen på schemat, ville tömma ur kroppen lite energi. Planen låg på 3h men är rätt mkt att stå i hemma nu, så körde 2.5 h istället.  Då får man helt enkelt ta i lite mer bara..
Vädret var hällregn och 15 grader, så svensk sommar helt enkelt. Första 40min kändes helt perfekt, efter en timme fick jag en liten svacka ett tag. Men efter 90min tryckte jag i en gel, och då blev det bättre. Så efter 2h kände jag mig rätt stark, och kunde hålla kraften hela vägen hem.
Snittfarten blev 34.9km/h, var som sagt blött och grusvägarna var lite sega idag.. Watten lyckades jag hålla på 5w/kg, så målet att fixa ett långlopp på det är uppnåeligt. Kanske nästa helg...

Kommentarer

Anonym sa…
Kör du HT på SM? Serneke Allebike kör nu Fem så där har du 2 kilos viktövertag.
Samuel sa…
Nä kör min fourstroke, den väger 9.3kg raceklar. Dom borde ha 5-6kg extravikt på hojarna ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack