Acceptera och gilla..

Jag har under rätt många år sett på vintern här i norr som något hemskt, något som man får jobba mot som cyklist. Sett alla som åker bort och cyklar, dom som knappt har vinter här i Sverige. Inte förstått hur jag ska kunna tävla mot dom och bara tyckt allt varit orättvist, men har insett att på det viset jobbar man bara mot sig själv.. Så att lära sig att mentalt acceptera läget och sen göra det bästa av det, det har varit viktigt för att bara gnälla över läget gör ingen glad..

För att kunna cykla på ett bra sätt här uppe under vintern krävs dock viss utrustning, bra kläder, skor mm är ju självklart. Sen har fatbiken varit ett grymt lyft för mig, inte världens roligaste hoj men ovärderlig i snön!! Nu kan jag cykla hur jag vill och ser mest fördelar med snön, tex att backarna blir minst dubbelt så långa.. Ur träningssynpunkt är ju det helt suveränt, man tappar ju allt behov av berg på Mallis. Detta har gjort att mina timmar på cykeln blivit rätt många fler än tidigare år denna vinter, sen är ju en bra inneträningshoj fortfarande ett måste.. För dom där dagarna tempen är väl låg och för kvalité passen, för när jag ska köra intervaller vill jag ha total koll!

Januari är ju inte slut än, men när den är kommer det vara den månad jag tränat mest i hela mitt liv.. Men får redogöra för det när den är slut, men är faktiskt rätt stolt över att jag klarat det så pass bra 😀

Kommentarer

Rätt tänkt. Att vara positiv, acceptera saker som man ändå inte kan påverka, exvis väder, och vara tacksam för att man är frisk och kan cykla över huvud taget, då har man kommit långt 👍
Samuel sa…
Ja är viktigt att fokusera på det man har istället för det man inte har.. Sen glädjas över det du säger!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack