Stressad tröskel

Igår kördes det lite stressad tröskel kortare intervaller med ännu kortare vila, i detta fall 3min med 1min vila mellan varje. Körde 2block med 10min mellan, gäller att hitta rätt motstånd så det inte blir Vo2max utan håller sig kring tröskel.
Jag körde igår på 375w och det var lagom, pulsen gick sakta upp för att sluta vid taket på tröskeln. Kände igen dock lite seg och magen var inte bra, känner av sjukan som går här hemma lite.. Resten av dagen mådde jag rätt kasst, magproblem och ett rätt tufft pass gjorde mig svag. Idag skulle det köras distans, bestämde igår att jag behöver må Bättre för att genomföra det.. Haft en kass natt och sovit dåligt, men verkar som kroppen kämpat och vunnit över bacillerna för är trött nu en mår bättre. Så blir att dra ut på tjockisen om ett par timmar 😁
För klarar jag av dagens pass är första mängdveckan avklarad, och är vilodag imorgon.. Sen drar mängdvecka 2 igång, och då har jag hunnit återhämta kroppen imorgon hoppas jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift