Formtoppning

Börjar väl vara dax för att få till en formtopp snart, tycker det är otroligt svårt det här med att toppa form. Nu till VM så ska jag testa att köra ett hårt TT var tredje dag och däremmellan ska det bara vara lätt rull, det kommer ju att innebära mkt mindre hård träning än vanligt. Så då hoppas jag att benen kommer vara bli pigga men även hålla sig snabba av TT-racen, det är iallafall tanken...

Kännde mig otroligt sliten och trött i söndags, kanske inte så konstigt då det var ett tufft race dagen innan. Loppet var ju även avslutningen på en tuff träningsperiod där jag kört 14 dagar utan vila, så det var nog det kroppen ville ha..
Igår tog jag mig ut på kvällen för att rulla lite med crossen, blev 90 min i lugnt och fint tempo. Hade lite skum känsla i kroppen, pulsen var rekordlåg och jag var trött.. men benen känndes pigga och fina, så det ska bli spännande att köra dagens TT för att se vad den känslan innebär..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift