Slitit men bra..

Tänkte skriva lite mer om förberedelserna inför VM.. När man nu ska åka runt halva jorden för att köra ett race vill man ju göra det så bra som möjligt också, så därför bestämmde jag mig efter SM att göra det här ordentligt.
Kan på en gång säga att så som man lever nu skulle jag inte vilja göra hela tiden.. För så roligt är det inte utan mest slitigt och jobbigt, men nu är det bara 2 veckor kvar innan vi åker. Så målet är i sikte och jag hoppas på att fixa slutspurten nu! För resultat ger det..

Då jag inte kört nån TC alls i sommar så har jag inga tjusiga wattsiffror att komma med, men jag har tider på olika testbanor iskogen att gå på. Kan ta min VM-backe som exempel, i mitten av Juni körde jag 3varv där på 37min. Nån vecka innan SM då jag tyckte jag var i riktigt bra form och körde med Maxxlite däck på tog 4 varv 41.10, känslan då var att det gick fort...
Igår körde jag 4varv med ett vevlager som nöp åt lite då och då och med däck som väger 300g mer per st... det tog 36.17:-) Nu kör jag nog fortare utför också än då men det räcknas ju också in i racen..
Efter sånna här pass är det ju värt att gå isäng hungrig nästan varje kväll (fuskar ibland), men ser ändå framemot att kvällsfika när jag kommer hem igen:-)

Idag ska jag försöka vara en bra familjefar och var med barnen hela dagen, blir nog ett besök på Djurparken och sen kommer några bekanta på middag ikväll. Så det blir nog en bra dag utan cykel:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack