6W/kg

Satte för kanske 3-4år sen upp ett drömmål på vad jag skulle klara av att köra fyror på, hade väl läst nånstans att man skulle ha olika mål och att nått av dessa skulle vara drömmål.. Körde väl då mina fyror på ca 350-360W och trodde väl att jag inte hade så långt kvar till mitt tak.. Satte mitt drömmål på för mig helt orealistiska 6W/kg. Förra vintern körde jag nått set fyror på 385-390W och var riktigt nöjd med det då, tänkte då att nån gång kanske jag kan köra på 400W. I januari iår så körde jag för första gången med ett snitt på 400:-), sen har jag inte kört så mkt 4or men nått pass då och då och alltid klarat av ca 400 och lite mer. Sen klämde jag i med 412 i snitt i tisdags:-)
Helt plötsligt så känns inte 6W/kg helt omöjligt att nå, om jag i tisdags hade vägt som innan Masters-VM hade det varit fixat.. Men nu är det ju en del kilon kvar till den formen, blev i tisdags ca 5.8W/kg... Men kanske kanske kan jag bli ännu starkare och lite lättare så kan det nog gå, då måste man ju fira på nått sätt. Kanske genom att aldrig mer köra 4*4!!
Varför delar jag med mig av dessa siffror då kanske nån undrar, jo tänker att kanske inspirerar det någon och sen så är jag faktiskt rätt stolt över att jag fortfarande utvecklas och blir bättre. Detta trotts att jag blir äldre och har ett rätt fullspäckat liv i övrigt:-)

Om nu detta kommer betyda att det går snabbare ute i skogen är ju inte säkert, där är det ju så mkt annat som också ska funka. Men även där borde det väl gå lära gammla hundar att sitta...??

Kommentarer

johan sa…
Riktigt starkt! Kul :-) Blir det H30 eller elit i år? Måste ju reka konkurrensen ;)
Anonym sa…
Blir H-30 för min del, kanske kör nån tävling i Elitklassen.
Tack så mkt!
Unknown sa…
Med dom watten borde det vara obligatoriskt med elit-klass ;-)
stefan sa…
För mig är det runt 6kg/w.. :)
Anonym sa…
Haha har du gått upp i vikt Stefan??
Skulle gärna köra i Elit men väntar med det tills jag är 40, för då borde jag lärt mig det här med teknik:-)

//Samme

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift