Julvila och lite träning

Är mitt i Julvila, börjar bli jobbigt att inte träna hårt.. Är så mkt jag får ut genom träning, inte bara att det äar skoj utan mkt mer:-) i torsdags blev det ett rullpass i kylan, igår var det perfekt vinterväder. -9 och sol, men tiden för uteträning fanns inte. Utan tog mig en halvtimme i garaget, där blev deg den vanliga uppvärmningen på 2 min under tiden man fixar till musik mm. Sen fick jag för mig att köra en tjuga så hårt som möjligt, kör aldrig tjugorna numera i min vanliga träning.. Finns roligare träning än det, men nu verkar ju rätt många göra maxtjugor för att kunna mäta sig i kompiskampen. Själv var jag mest spänd på att se om man kan bli bättre på något utan att träna just den intervallen..
Det gick jättebra fram till 12 min, sen fick jag slita på ordentligt och efter 15min började jag tappa tryck:-(  Men tog mig genom allt och kunde summera ihop den till 5.29w/kg, det är bra men vill upp i 5.5.. Så har två val, gå ner 3-4kg eller öka 15-20w..  Hursomhelst så var det en ökning jämnfört med ifjol när jag senast gjorde en tjuga, så det är väl bra:-)

Idag får vi se om det blir nån träning alls, har en massa vanliga saker att stå i..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack