BikeBoost = Omskakad

Vet inte vart jag ska börja riktigt... Men börjar med att säga att den där banan inte var gjord för mig, har nog aldrig kört över så mkt sten och rötter på ett lopp tidigare. Inga backar heller att tala om utan en kulle som tog ca 15 sek upp, den körde vi rätt mkt i. Men med detta vill jag inte ha sagt att det var ett dåligt lopp, utan tvärtom.. Ett bra arrangemang, bra snitsling, och en härlig cykeltävling. Viktigast av allt för min del var ju också att just detta måste jag bli bättre på, och hur blir man bättre på ngt jo man tränar!! Och bästa träning ska ju vara tävling.. så då var detta perfekt för mig!!! Racet då? Jo fick slita hårt i början för att hänga med Jan Lundman och Henrik Enberg, men kom in i det mer och mer. så efter ca 30 min började det kännas bättre, då flög en kvist in i bakväxeln. Blev värstopp och bara att ställa sig och lirka ut den, sen blev det att jaga. Tog en stund men lyckades komma ikapp, så nu var vi tre igen. Efter ett tag till fick Jan punka och var tvungen att stanna för att fylla på, då var vi två. Efter detta drog jag nog nästan hela vägen in i mål, men var omöjligt att bli av med Henrik. Men försökte göra honom lite mör inför avslutningen, och det funkade nog för kunde ta hem spurten. Extra skönt med en sån här vinst, då det visar att jag förbättrat min cykling på knöliga stigar:-) För nått år sen hade jag aldrig hängt med dessa herrar efter dom här stigarna, så är grymt nöjd!! Skoj också att vinna på en HT efter en bana som är gjord för en FS..
Idag ska jag rulla lite lätt i 60min, återhämtningsträning tror jag det kallas:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Grattis till vinsten!
Håkan.H sa…
Skitbra jobbat att vinna på den banan mot killarna med heldämpat :-)

ps. Vart tog den heldämpade Allebiken vägen som du skulle kört på i år?
/Håkan
Samuel sa…
Tack Håkan! Ja du den retunerades till dom då villkoren för köp ändrades... Så var lite körigt där ett tag innan jag fick tag i min Cannondale, men nu är jag supernöjd!! Så allt hade väl en mening:-)
Håkan.H sa…
OK, trist att de ändrade sig å ville ha mer pengar! Annars så är ju en FS29a oftast bättre på långloppen än HT, speciellt i norra delen av Sverige och Finland. Jag kommer att bygga på en CUBE AMS 100 FS29a till nästa år. Blir XTR 11-delat + en del grejer som jag redan har som superlätta carbonhjul och Carbongaffel. Den tävlingsklara FS29an kommer att väga ca 8,9kg.
Hoppas du hittar en bra samarbetspartner ang. FS29a till nästa år!
Hörs
/Håkan
Samuel sa…
Var väl inte summan det handlade om utan mer när och hur..:-) Jag har just nu ett samarbete med Cannondale, och dom gör verkligen kanonhojar! Så hoppas verkligen att jag kan fortsätta med dom, för vill köra lefty 2016 också:-)
Låter som du bygger en riktig raket!!
Håkan.H sa…
OK! Lycka till med Cannondale...de gör ju riktigt fina FS 29er så du lär ju ha bra material till nästa år ;-)
Jo, jag får kompensera min ålder (född 59) med att ha lätta cyklar :-)
Min HT 29e väger in på exakt 7,5kg.
/H

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack