Ladd och kross

Igår hade jag bestämt mig för att köra ett Långlopps TT, inte lika långt som ett riktigt Långlopp men terrängmässigt likt och med bra fart. Laddade hela dagen som för ett riktigt lopp, la till och med fram kläderna i förväg. Alltför att få rätt känsla:-) Har en bana som tar ca 75min som består av ca 25min grusväg och resten stig, perfekt för långloppsträning. Slog den 28/7 en präktigt rekord med 1h 12min 50sek, det kändes som en mkt bra tid. Men tänkte att jag gör försök på att slå den, så när jag vid 15 tog mig ut på cykeln var det full fart på en gång!! Körde en riktigt hård start, allt för att plåga mig lite extra... Sen var det full fart hela varvet, tog mig runt på 1h 10min och 26sek:-) Så en i mitt tycke ordentlig kross av mitt PB, verkar som min kropp funkar bäst med hård träning. Kanske ska revidera hur jag formtoppar;-) Blev riktigt trött efteråt iallafall, så träningen fyllde sitt syfte. Måste än en gång berömma min cykel också, den uppmanar verkligen till fart och går så skönt:-) Idag tycker jag att jag förtjänar ett njutarpass, så siktar på 2h i skogen med lagom fart. Tror jag kommer testa köra en hård start men sen bara rulla efter första 5-6 min, ibland kanske man måste unna sig ett lugnt pass, ska ju orka med nästa vecka också som kommer bli tuff

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack