Tannens stigar..

Körd igår mitt pass uppe på Tannens fina stigar, är ju ett område för skidåkning på vintern. Så finns stigar överallt där, och ordentligt med backar. Påminner väldigt mkt om terrängen vid Lugnet i Falun för er som kört där. Körde till stora delar passet på 15km spåret, borde göra detta oftare. För det är inte svåra stigar utan mer bombarstigar, vilket ju är ungefär hur stigarna på långlopp ser ut. Är ju otroligt viktigt att man kan köra fort på stigarna under långloppen, ofta där loppen avgörs... Minns fortfarande rätt tydligt första gången jag körde runt på skidspåren uppe på Tannen, tyckte det var hemskt och undrade hur man kunde hålla på med detta. Trodde aldrig då att jag nu skulle tycka detta vara skitskoj och enkla snabba stigar, så har nog lärt mig en del dom här åren:-) För nu älskar jag denna typ av stigcykling, så är bara att inse att jag nog är Långloppscyklist... Nästa söndag förväntar jag mig en lektion i stigcykling av 2 experter på det området, så ska försöka lära mig ännu mer på Bikeboost. För bästa sättet att lära sig är att se på dom som gör det ännu bättre, och finns nog få som åker stig bättre än Jan och Henrik.. Idag blir det nog ett lite lugnare pass på förhoppningsvis ca 2h, men mkt annat sko som ska göras också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift