Blandade känslor...

Just nu är det mkt i mitt huvud, försöker komma i bra form fysiskt inför Långalugnet på söndag. Så det upptar mkt tankar på hur jag ska göra mm, är lite mer än inför ett lopp än vanligt denna gång. Dels vill jag ju göra ett bra resultat för självförtroendets skull, och sen vill jag bara överleva loppet...

Fysiskt så är jag på G känner jag, gjort en del pass nu som känts riktigt bra. Kan jag bara finslipa lite nu sista dagarna och göra rätt förberedelser, ja då är nog inte det fysiska några problem. Men största oron är den mentala biten inför detta lopp, var ju på Långalugnet jag bröt lårbenet förra året. Dessutom är det på årsdagen som jag kör det nu igen, kanske tycker ni jag tjatar om detta men det tjatar runt i skallen på mig hela tiden.. Hoppas jag kan hålla nerverna i styr så det inte stjäl en massa energi, för då kan man vara rätt matt under loppet.
Kommer bli jävligt skönt när jag har gjort bort detta lopp känns det som, då kanske man kan gå vidare..

Träningen denna vecka innan loppet kommer se ut ungefär så här.

Må. 60 min lugn cykling med 3min på nästan max

Ti. 40/20x6 i 4 block, rekordet ska ryka...

On. 60min aktiv vila med lite inställningar på cykeln mm inför loppet.

To. Tömningspass 80min i racefart på långloppsbanan.

Fr. Vila

Lö. Resa och väckningspass

Sö. Racedax

Så Mån och Tis är det monark som gäller sen kör jag ute resten, måndagens pass gick enligt plan och 3an landade på 480w.

Men nu längtar man ut efter cykling i sol och värme, synd man måste jobba för att finansiera livet bara😉

Kommentarer

Petrus sa…
Kommer gå hur bra som helst ska du se. Lycka till! Om jag ser dig innan start så ska jag säga hej i alla fall :-)
Samuel sa…
Tack så mkt! Ja det får du göra 😊

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack