Trafikvett..

Varje år så hör man ju om konflikter i trafiken mellan cyklister och bilister, även så är det nått dödsfall med jämna mellanrum. Detta är ju helt vansinnigt!! Jag förstår inte vad det är som gör att bilisterna inte förstår att dom leker med liv, det är någons mamma/pappa, bror/syster, livskamrat mm som ni är beredda att döda för att visa att ni bestämmer på vägarna..
Jag är lyckligtvis väldigt förskonade här uppe, visst kör nån bil lite nära ibland men inte så ofta. Utan oftast håller dom ut bra och visar respekt, och jag försöker visa respekt tillbaka genom att tacka och hålla mig på kanten. Är ju inte samma trafik på vägarna här uppe, så finns mer plats och därför mindre irritation gissar jag. Så vill ge lite beröm till Norrlands bilister, fortsätt så och vi kommer slippa onödiga olyckor. Sen gäller det att vi cyklister också sköter oss och visar respekt för alla som rör sig i trafiken, för vi vill ju inte skapa irritation heller.

Så använd förnuftet och ta det försiktigt där ute.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift