Felsöker.

Är inte alltför nedslagen av fadäsen i Falun, är sånt som händer och med allt som hänt mig senaste året så var det lite väntat att det skulle ske. Men jag funkar så att jag nu efteråt försöker se vad som gick fel, har hittat flera tänkbara orsaker. Den största är nog den mentala biten, var helt enkelt lite för mkt hjärnspöken. Men trotts att det inte gick så bra detta lopp så kom jag över en del av spökerna, så tar med det. En annan grej jag börjar fundera på så här i efterhand är sjukdom/allergi.. Har sen jag kom i mål hostat som en kolpatient, får upp stora gröna slemklumpar... Vet inte om detta kan vara nån allergi, då jag ju känner mig kry i övrigt. Om problemet med tröttheten under lopp består får jag kolla upp det, men hoppas det bara är vanlig hosta.

Jag vet ju att formen är riktigt bra, torsdagen förra veckan körde jag ett grymt pass, kunde mosa på tyngsta växel hela tiden efter grusvägarna. I söndags hade jag 2 växlar kvar nästan hela tiden, så något konstigt var det. Men just därför vet jag att jag kan bättre och då längtar jag nu efter nästa chans att visa det, den får jag på söndag då det är mitt favorit lopp. Tolvtjärnsloppet står då på schemat, kommer som vanligt bli ett tufft men roligt lopp. Så en perfekt chans att se om kroppen och skallen vill vara med igen, så nu är det bara börja ladda om mot det.

Idag har jag tänkt mig ut och cykla i skogen lite, inte ta i så mkt men nån fartlek och sen rulla runt ett par timmar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift