Dåligt glid och dåliga tankar

Gårdagen skidpass kan nog läggas in som ett av dom sämsta. Kan skylla på glidet men sanningen är att kroppen ville inte vara med och det kanske inte var annat att vänta efter ganska hård träning ett par dar.. Jaja det känns bättre i kroppen idag så med en dags vila så är jag nog redo igen imorgon för nya tag.

Dom dåliga tankarna handlar om att inte känna sig nöjd, just nu funkar träningen och familjelivet väldigt bra och har funnit rätt väg där tror jag. Men det finns ju andra delar av livet också, och i dom hittar jag inte flytet just nu. När jag inte gör det så blir jag ganska lätt lite deppig och tycker att allt är jobbigt, sover dåligt dessutom då man grubblar mkt. När man då sover dåligt blir man ju inte direkt mer alert, så det blir ju en ond spiral neråt. Så nu måste jag hitta nått sätt att bryta den på och vända den uppåt igen, kanske borde focusera på det som går bra och låta det dra mig uppåt.. Fast kanske är det så att jag blir lite deppig i början på varje vår, har ingen koll på det.. Men men det är väl bara att försöka vara positiv och se allt som är bra istället för det som är kasst. Så nu ska jag sitta och glädja mig åt att jag kan köra 10/20 intervaller på över 11W/kg i 30min;-)

Idag blir det VAB här hemma då ett av barnen inte riktigt är friskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack