Motiverad av Watt..

Att träna på känsla eller styra allt efter Watt? Det är livets stora fråga;-) En blandning är väl det bästa, men den dag jag får råd kommer jag utrusta MTB-hojen med wattmätning...
För mig är det viktigt att ha Watten att gå efter på dom tuffa passen, tar gårdagen som exempel. Testade att täcka över klockan vid ett par tillfällen och det som händer efter ett tag är att jag går ner 10-15w, är för bekväm helt enkelt. Men när jag stirrar på klockan hela tiden så klarar jag att hålla tänkt watt mkt bättre. Visst kan man göra samma sak med pulsen, men där finns det väldigt mkt variationer. Under gårdagens pass så sjönk ju inte pulsen för att jag gick ner lite i watt, utan hade kunnat fuska utan att märka det om jag bara gått efter puls..
Visst kan det ibland ha en motsatt effekt då benen inte vill vara med och man ser svart på vitt att man är kass för dagen, men då måste man ju hitta den bakomliggande orsaken till det. Är man sliten, ätit dåligt eller nått annat.. Så med hjälp av att monarken kan man även hindra sig från att träna för hårt, vilket ju också kan vara viktigt.
Så för mig är Monarken oumbärlig! Men just nu längtar jag verkligen ut i skogen så att man får njuta av dom där tuffa timmarna man lagt ner på TC träning i vinter, för det är ju därför man genomlider en sån här vinter. För att kunna cykla ute och njuta av det:-)

Sen vill jag ge en liten känga till min gammla klubb.. När man kört ett visst antal tävlingar under ett år så ska man få tillbaka licensavgiften av dom, för 2 år sen kom inga pengar in på kontot och inte heller förra året.. Fick sen för ett par veckor sen ett mail om att dom var sena med att betala tillbaka förra årets licens och ville ha uppgifter om vad ma kört mm. Gav dom det och tänkte att det ju vore trevligt att få tillbaka lite pengar. Fick sen igår ett mail där dom nu bestämmt att man även måste vara medlem iår för att få förra årets pengar....
Så då skiter jag i det!!

Kommentarer

Jag investerade i en stagepower vevarm, enkel, lätt och grymt prisvärd.
Enda nackdelen är att dom inte säljs i Europa så man måste ha en mellanhand i USA...men ett klart bra köp...
Samuel sa…
Ja såg att du fått tag i en sån, helt klart intressant! Får hitta nån som kan ta hem..
Johan sa…
Jag kör på Quarq's MTB-mätare. Hade lite strul med den under förra året men efter service (kostnadsfri så klart vid sådana defekter) fungerar den klockrent. Gött att ha på t.ex. backintervaller. Effekten från tävling ser dock väldigt olika ut beroende på typ av bana.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack