Inställning

Hur många kommer av oss kommer inte till tävlingarna och tänker: Fan va snabba alla ser ut, den här banan passar inte mig körde ju så dåligt här ifjol, min form är inte så bra, känner mig seg och trött, har kört långt med bilen, varit mkt på jobbet sista tiden, mkt med barnen... mm När nån frågar hur det är med formen svarar man alltid att det är sådär och att det inte känns helt ok... Jag gör då alltid så! Men gör detta mig bättre, nä inte nått!!

Men nu är det slut med att trycka ner mig själv i skoskaftet! För vad händer om man intalar sig själv att formen inte är bra, jo direkt det blir jobbigt under tävlingarna kommer den inre rösten att säga: Vad var det jag sa du är ju kass lika bra att du lägger dig i diket och vilar, dom andra är mkt starkare än dig!!
Istället ska jag försöka med att alltid vara i toppform rent mentalt, och att tankarna och den inre dialogen under loppen ska vara positiva. Det är ju lättare sagt än gjort för en pessimist som mig, men jag ska jobba på det. För det är ju roligare att cykla omkring och tro att man är stark och snabb än tvärtom. Så nästa gång ni frågar mig på en tävling hur formen är och jag svarar ursäktande nått om att jag varit sjuk och trött, slå mig då;-) För svaret ska vara att det är helt ok med formen!! För om jag inte tror på mig själv vem fan ska då göra det...

Kommentarer

Jonas l sa…
Bra plan! Även om du inte vinner tävlingen kommer du iaf vinna före starten :) Men med tanke på hur snabb du är så lär du vinna tävlingarna med
Samuel sa…
Tack för berömmet:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack