Sen summering av första tävlingarna..



Ja jag vet det är tisdag och jag är sen med att skriva nått om helgen, kanske bara borde låta bli och se framåt istället. Men får skylla på att jag varit trött och kört en del bil, kom hem igår kl 15 till Lycksele..

Men ser tillbaka på en mkt lyckad premiärhelg:-) Fredagen handlade om bilåkning ner till Norrtälje och Gunnar där jag skulle sova, han även ut med Gunnar på lite MTB åkning efter hans banor. Bra teknikträning för mig!! Sen på Lördagen så plockade vi upp Stefan och drog mot Tidaholm, bilresan dit gick bra och vi kom i tid. Dock han vi inte provåka banan nått, men Benny sa att det var samma som förra året och inga konstigheter vilket ju stämmde. Själva loppet gick riktigt bra och kroppen svarade som jag ville, mest nöjd med att jag efter att ha gått en hel del på rött under första varvet för att ta mig upp i fältet relativt snabbt återhämtade mig. Sen kunnde jag mala på i högt och jämnt tempo, det där klippet finns inte riktigt där men det ska det väl inte göra i maj heller.. Att jag fick rulla in först över mållinjen av alla veteraner känndes bra, slog ju en hel del snabba gubbar:-)

På söndagen var det väldigt mkt väntan och lite cykling.. tycker väl som dom flesta andra att man borde dela upp oss i olika block, men är säker på att sprintformen kommer att hitta sin form och bli en rolig gren.
Var under hela dagen väldigt oinspirerad och bekväm, intalade mig själv att jag inte var snabb nog...
Men när jag värmde upp inför finalen blev jag lite arg på mig själv och gav mig fan på att köra ordentligt och våga satsa, försökte få fram bilden i huvet av att jag tog i max!!
Uppe på starten fick jag välja startplats sist och fick den trånga innern, men klämmde i allt jag hade och gick ut axel mot axel med Frans. Tryckte mig fram till täten innan första kurvan och körde sen lite taktiskt med att ta det ganska lugnt genom kurvorna där det inte gick att komma förbi. Men på tillbaka vägen blev jag lite ovaksam och snäll.. Frans smet förbi med en fin omkörning, tänkte då att jag tar hans hjul och spurtar från honom på upploppet.. Men satan vad han kan svänga!! tappade väl 10m i sista hårnålen.. Var nästan ikapp innan mållinjen, men det blev en fin andra plats. Mkt nöjd över den då det var en stor vinst över mig själv och min inre kritiker!

Efter prisutdelningen var det att slänga sig in i bilen och åka hemmåt, planen var att åka hela vägen hem.. Men allt hade dragit ut på tiden och jag var riktigt trött, så det blev till att övernatta hos Gunnar igen. Sen åka vidare på Måndag morgon hem, så hela måndagen blev en resdag också..
Men nu är det tisdag och man är tillbaka på jobbet och träningen ska starta upp igen, tar nu sikte på Borlänge Tour. Har aldrig kört bra där men trender är ju till för att vändas:-) I veckan ska jag börja prova min 27.5a också, ser framemot att få testa den nu!

Kommentarer

Johan sa…
Grattis till helgens pretationer.
Anonym sa…
villken debut i CKN färger, bra jobbat! Verkligen imponerad av din energi och ork för att resa så långt! /robban
Samuel sa…
Tack så mkt!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift