KM i Obbola

Igår drog jag och Jens från inlandet ut till kusten, mot obbola styrde vi. Detta för att delta i första deltävlingen på deras Km-serie, är just denna typen av tävlingar jag saknar. För hur mkt man än försöker ta i när man kör själv, så tar man ändå i lite extra när det är fler som är med:-) Speciellt när man som jag nu är i en liten svacka, så behövs det lite hejarop för att ta i ordentligt.
Tävlingen var ett varvlopp med individuell start, 15 sek mellan starterna. Så mkt omkörningar och full jakt hela tiden, alltså perfekt träning! Banan var väldigt snabb och med ett område med lite teknisk åkning, perfekt för denna typen av tävlingar. Alla kan köra och få en utmaning och alla kan få bli trötta:-) Jag kunde trycka på helt ok, så det går åt rätt håll igen. Besökte även mossan en sväng på 4e varvet, skulle ta en kurva så thigt det gick.. Dock hade jag lite för brett styre för min linje, så det fastnade i en tall och jag landade i mossan:-) Men jag vill försöka köra lite på gränsen för att lära mig och bli snabbare, och då får man ta sånna vurpor:-) tog mig upp och kunde köra vidare i mål utan problem, visade sig också att jag var snabbast. Det är ju alltid skoj!!
Efteråt var det fika och lite skitsnack, perfekt avslutning på kvällen. Sen var det bara att köra dom 14 milen hem. Nästa vecka är det deltävling 2, då är det sprint som gäller. Hoppas jag kan ta mig ut då också.

Här finns resultaten. http://www.lagsidan.se/oikcykel

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift