Oinspirerat TT

Igårkväll skulle det gasas ordentligt hade jag tänkt, skulle köra ett TT på tannberget. Tog Hardtailen bara för att ge kroppen en extra omgång, för er som inte känner till terrängen där så är det mkt sten och rötter. Väldigt oförlåtande bana, har man en dålig dag så märker man det i alla backar också..
Men nån gång under kvällen rann inspirationen ur mig, för när det var dax så blev det lite halvdant kändes det som. Kämpade på men tankarna var på andra håll, och med 4 min kvar så drog jag i bakdäcket i en sten. Punkteringen var snabbt ett faktum, på denna bana går det inte att vara ofokuserad!!
Det positiva är att trotts detta var inte tiderna så dåliga, så min sämstanivå har höjts till kring min bästanivå från ifjol:-)  Det är fasen inte illa pinkat:-D

Imorse var det 30min en bit under tröskeln som gällde, passade då på att inviga min racer. Vilken känsla det var:-)  Snittade 37km/h utan att ta ut mig allt för mkt. Får försöka köra den fler gånger, men vill ha mkt tid på Mtb hojarna. För det är ju på dom jag ska vara snabb, men nån gång ibland kan man kanske bryta av med en lvg runda:-)

Blött i skogen igår..
Min fina racer, som körs aningen för lite..

Kommentarer

Unknown sa…
Det blev tt för mig igår kväll med, tyckte jag körde kanon och trodde att jag skulle sätta varvrekord varje varv. Det var långt ifrån rekord och riktigt dåliga tider, vaknade upp i natt med feber och ont i halsen så det var nog förklaringen hoppas jag.
Samuel sa…
Ja läste det, hoppas det går över snabbt!! Sjuk ska du ju inte vara, kanske var det luften norr om dalälven som var för kall;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack