Insikter

Har skrivit detta inlägg ett par gånger i helgen, men är svårt att få ut det på rätt sätt. Vill liksom inte låta gnällig och bitter...
Men har ju tränat riktigt tufft veckan som var, detta var ju mkt för att testa kroppen. Kommit till rätt mkt insikter under denna vecka, så det var väl bra antar jag.
Kroppen håller inte än för full belastning, jag blir öm och svag.. Snedbelastar rätt mkt så har haft ont i knä och rygg, självklart också benet men där är jag mest svag, och lärt mig kringgå smärtan men då snedbelastar jag istället. Är väldigt stel på cykeln, om det beror på rädsla eller fysiska tillkortakommanden vet jag inte.
Känns som det kommer bli väldigt svårt att nånsin bli så stark som jag ville vara, iallafall inte till nästa år.. Får försöka släppa vissa av mina mål och krav för 2017, utan mer köra för att bara ha skoj och se hur det går. Så blir nog ett kravlöst 2017, men det kan ju bli bra ändå..
Så kommer ha rätt låga mål, för topp 5 i långloppscupen finns ju liksom inte på kartan längre. Känns tråkigt men måste inse mina begränsningar nu...

I morse var det dock cx träning på schemat, 30 min i full fart med sand, gräs grus och asfalt.. Riktigt skoj träning, så nu  känns det bättre!!

Kommentarer

Henrik sa…
Kämpa på. Hur du känner nu behöver ju inte spegla hur du är när säsongen drar igång. Det är fortfarande oktober 2016 och de flesta har inte ens startat sin vinterträning ännu.
Samuel sa…
Ja är tidigt än, och kommer kämpa på. Det som kändes mest jobbigt är att kroppen inte vill vara med än, måste lära mig ta det lugnt.. Så därför släpper jag kraven ett par månader, utan tränar på utan måsten ett tag. Sen insåg jag att man blir äldre... ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack