Premiärtur

Fick cyklarna igår, så monterade hela kvällen. Lite nytt då det är xtr Di2, höll inte på hitta batteriet.. Det var ju gömt i sadelstolpen som jag lagt undan och inte skulle använda :-D
Men efter lite pyssel och ett telefonsamtal om inställningar så funkade allt, blev riktigt snyggt tycker jag.
Har lite grejer att byta än, tex fixa slanglöst och nya handtag. Men redan nu väger hojen 8.9kg, det är helt ok för mig.

I morse var det dags för premiär, full fart i skogen i 30 min. Känns på en gång att vi kommer bli kompisar, måste justera lite lufttryck i gaffeln men det är ju enkelt. Kommer iallafall inte vara hojen som sätter gränser, utan det är jag som bromsar den. Ska köra lite mer i olika miljöer innan jag uttalar mig om den ordentligt, men första intrycket är bra. Enkel, lätt, snabb och snygg precis som jag gillar, och även motsatsen till mig. Men jag ska iallafall bli snabb och lätt :-)

Kommentarer

Anonym sa…
Varför två klingor fram? Trodde alla gått från det nu?
Samuel sa…
Haha ja det kan man tro, men med detta system har man inget reglage för att växla fram utan den gör det själv när växlarna är slut.. Testat lite än bara och det funkar så ska ge det en chans, men har gillar ovala klingor så kan bli ett byte i framtiden.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack