Wattmätning

Att jag gillar watt vet nog dom flesta som läser här om, har nu även fått hem min Stagesvev till xtr vevpartiet. Så nu blir det lite wattsiffror från utecyklingen igen, använder det mest för att analysera efter träningen. Men vissa pass funkar den som en morot under själva träningen, främst då längre tröskelpass.
Var ju även jäkligt bra att jag han köra några tävlingar i våras med denna hade då, för nu har jag dom siffrorna att jobba mot.
Tex så körde jag Billingeracet med 330 Np watt i snitt, så i Maj ska jag kunna köra i 3h med det i snitt. Detta ska ju då ske i varierad terräng, grusvägar och stigar blanda. Sen vill jag kolla hur länge jag kan köra på 5w/kg i samma terräng, ska köra nått test i höst. Sen se till att jobba upp den gränsen ordentligt under vintern, drömmen vore ju att kunna köra hela långloppen på den nivån... Då har man nått att jobba på i vinter :-)
Men just den här typen av mål under vintern triggar mig, gillar liksom att krypa in i grottan och jobba för mig själv. Känns bättre för mig att jobba mot sånna mål än en viss placering i en tävling, speciellt nu när kroppens status inte är säker.. Så nu ska jag krypa in i min bubbla och försöka hålla mig där, sen får vi till våren se hur resultatet blev och då ta det vidare därifrån.

Från nu kommer det därför bli rätt mkt watt och sån skit att läsa om här, förhoppningsvis även framsteg...

Kommentarer

mas sa…
Jag har som mål att klara 5 w/kg i 20 minuter...andra har det som mål 3 h... :). Hurudan ftp låg du på i våras före olyckan?
Samuel sa…
På Monarken låg ftp kring 360w, körde nån tjuga på 385w tror jag..
Lättare hålla hög watt under längre tid ute tycker jag, 3h på Monarken med 300w skulle jag inte palla. För vekt psyke..
Johannes sa…
Körde roddintervaller i slutet av ett styrkepass och hamnade kring 250 watt i snitt över 4or. Så att bara komma upp över 300 låter väldigt tungt, baserat på hur det kändes i rodden =)
Samuel sa…
Vet inte hur exakta dom där roddmaskinerna är, men skiljer sig väl åt också vilka muskelgrupper mm man använder. Men du ör välkommen in i mitt garage och testa på Monarken :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift