Xco test

Körde för första gången på ca ett år på Xco banan jag har på tannberget igår, när man satsar på långloppen så fyller den inget syfte. Men vill nu fixa till den ordentligt, så man kan köra race på den :-)
Blev 3 varv igår, varje varv är 3.3 km långt. Så rätt kort varv men väldigt kompakt, vilket gör det till en bra bana. Rätt tufft varv också med fina backar och utförskörningar, några partier där man får ha tungan rätt i munnen. Men inget som är jättesvårt, utan mer att det bryter av lite. Är ett hopp, stenkista, litet dropp och stocktrappa, skulle vilja fixa lite mer men tiden ska ju finnas också.. 

Nästa lördag tror jag att jag vill köra ett litet race där, skulle vara skoj om fler vill vara med. Man träffas vid 12 och kör ett gemensamt varv, sen kör man järnet i ca 1h. Bra träning och skoj!!

Själv var jag riktigt seg igår på mitt ensamrace, fick inte riktigt igång kroppen ordentligt. Känns att man tränat rätt hårt ett tag nu, men bara idag kvar och sen blir det en vecka med lite mindre träning :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack