Hårt jobb lönar sig...

Så är man igång igen med hårdträning, riktigt skönt att få köra skiten ur kroppen igen. Hur konstigt det än låter så gillar jag känslan av att vara toktrött av träning...
I morse var det mina vanliga måndagsintervaller, gick väldigt bra och körde på nivåer som är samma som förra vintern. Saknas lite upp till dom bästa passen jag körde, men inte så jäkla mkt. Riktigt nöjd och det boostar viljan ännu mer, så får försöka hålla tillbaka lite så det inte går över gränsen.

Att jag nu kör på nästan samma nivå som förra vintern kändes väldigt osannolikt för några månader sen, trodde aldrig det då. Men jag har fortsatt att kämpa på varje dag, för det har varit en kamp mot kroppen sen skadan. Men det hårda arbete jag lagt ner har lönat sig, för nu är nästan all smärta borta och benet är lika starkt som mitt andra. Kroppen har börjat samarbeta igen och det känns nu roligt att träna, inte bara ett slit för att bli hel.
Jag vill absolut inte gå genom det en gång till, men att ha gjort det har stärkt mig. Har insett att jag klara mer än jag trodde och nog hittat en ny glädje med cyklingen, för där i juni var jag osäker på att kunna cykla överhuvudtaget.. 
Hade en jäkla tur att jag bara bröt lårbenet har jag insett, kunde gått värre. Sen har rehabiliteringen gått bra, men det är tack vare tjurskalle och hårt jobb. Så det lönar sig att kämpa!! 

Nu ska jag se till att under denna period ta mig upp på toppnivåerna från ifjol, och sen under mars-april bli bättre än så. Mkt jobb kvar att göra alltså, men också rätt bra med tid 😊

Kommentarer

Kommer den där stången i benet bli kvar för evigt eller plockar man ut den?

Bra kämpat förresten, du är en förebild för träningsvilja
Samuel sa…
Tack Stefan.
Den ska sitta minst ett år, på mindre aktiva sitter den livet ut. Men jag kommer vilja ta bort min, får ont i knäet när jag springer vilket jag skyller på den och sen känns det stelt. Men tar den tidigast nästa höst, minst tre veckors sjukskrivning efteråt...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift