TT

Blev en lite träningstävling igår på skoterspåren, en typ av träning jag gillar. Att köra skoterspår nu påminner rätt mkt om att köra stig, man får anpassa farten lite gasa max ibland och gå lugnare vissa partier. Jobba med hela kroppen får man också göra, så bål och armar mm får sig en omgång med. Blev 45 min i racefart igår, det räcker bra när man gasar på ordentligt. Inga kanonben igår och var rätt seg, men jag är av åsikten att man måste träna när man är sliten också. Viktigt att lära kroppen att den kan jobba ändå, och denna årstid gör det ju inget att vara sliten.. Sen är det rätt nyttigt för skallen att se att även om man är seg så kan kroppen ta i, skiljer inte jättemkt i effekt efter ett tag ändå. Igår blev det 45min på 4.9w/kg, vilket är rätt bra efter skoterspåren då det är klurigt att få hög snitteffekt där tycker jag. Mest nöjd var jag ändå över att i sista backen på ca 5min kunna trycka på ordentligt, över 400w i snitt och med några ordentliga ökningar där också. Så blev att lägga sig mer och vila lite på toppen där...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack