Frossarlördag

Blev visst en sån där frossarlördag igen, men det tror jag att jag måste ha för att orka med det annars ganska uppstyrda livet just nu. Sen är ju glass och godis så jäkla gott, kunnde bara önska att jag slutade äta innan man börjar må dåligt...
När jag ändå är inne på ämnet frosseri kan jag ju ta upp det här med vikt också, brukar undvika det ämnet lite. Varför vet jag inte men kanske för att som har min kroppssammansättning som pratar om att gå ner i vikt kan vara provocerande för många, eller så beror det på min tidigare ätstörning (kanske mer om det vid annat tillfälle...). Men i den här sporten är det ju så enkelt att om man kan nå en optimal vikt så cyklar man fortare, speciellt uppför.. Och i Brasilien är det mkt uppför, så därför har jag för första gången verkligen försökt kapa några kilon. Det har väl gått ganska bra och jag ligger ett par kg under tidigare racevikt, men det är inte skoj att deffa...
Och till alla som kommenterat min vikt så kan jag lugna er med att kvällen den 16 September börjar den snabba vägen upp igen:-)

Idag står det backintervaller på schemat, blir ett ordentligt test för halsen det... Blir den inte sämre av det så är det nog lugnt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack