Kyla

Det här med kyla, vad ska det vara bra för?? Så här i början på vintern är man ju dessutom så känslig, idag har det varit -22 och jag har frusit konstant. I februari så är det ju nästan shortsväder men -22..
Brukar själv ha -20 som gräns för utecykling och det brukar funka ganska bra, är fötterna som först sätter stopp för mig. Men har ju nya vinterdojor nu och dom har hittills funkat mkt bra, körde med dom ute i Måndags och då var det -16. Körde i 60min och hade bara tunna strumpor i och blev först sist 5min líte kall, men frös aldrig. Det är bra för min del:-)

Sånna här dagar är väl ok, men dom är för sällan och börjar komma först i Mars..


Idag blir det dock innecykling, känns som att det blir en mix av lite olika tröskelövningar.. Synd bara att man alltid ska vara så trött på kvällarna när man ska träna, skulle vara skönt att gå med pigga och raska steg ut till Monarken nån gång... Som tur är är oftast huvet tröttare än benen, men ibland är det jäkligt svårt att få huvet att inse det...

Kommentarer

Anonym sa…
Hej. Vad använder du för cykelskor på vintern?
Mvh Stefan
Karlstad
Samuel sa…
Jag kör iår med Northwave Celsius Artic, 2 storlekar för stora så det finns gott om plats för tjocka strumpor och luft..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift