Enkel klingor

Kommer köra med enkelklinga på mina hojar under detta år, inget nytt där då jag gjort det i 2 år nu. Kommer däremot inte köra XX1 då det blir lite väl dyrt att modda om 2 cyklar och 3 par hjul, detta bara för en extra växel.. Så det blir 10 delat för mig:-) vilken storlek ska man köra på klingan då?? Jag kör ju 29" så man kan ju gå ner lite i storlek på klingan, men för min del blir det nog 36 och 38 klingor som kommer att användas. 36 på xc och 38 på långloppen, körde hela förra säsongen på 38an.
Däremot har jag nu 32an monterad för dom kommande skoterspårspassen, vill ju inte heller nöta på dom som ska användas i sommar:-)
Nu ska jag bara bli stark nog så att jag inte blir stående i nån backe, tur det är några månader kvar:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack