Hur tänkte jag??

Ja hur fan tänkte jag egentligen?? Kan ju tyckas lite udda att man som nybliven 3 barnsfar med heltidsjobb gör en elitsatsning... Men det är vad jag försöker göra, är ju fortfarande rätt ung blir ju bara 35 iår. Men känner mig fortfarande som 25:-)
Körde ju förra säsongen i H-30 och satsade på Xc-cupen, lyckades där med mitt mål att vinna den. Men kännde i slutet av säsongen att motivationen sviktande rejält, och sista tävlingen i Täby var inte skoj.. Så för att orka fortsätta slita på behövde jag en ny morot, och då ligger ju elitklassen där och väntar. Sen blir focuset på LL -cupen också, ska bli skoj att få tävla där det är många startande och kanske lite mer drag runtomkring..  Men kommer även köra lite XC, gillar ju tävlingsformen:-)

Är ju rätt resultatinriktad i mitt tävlande, så vad har jag då för mål?? Ja när jag står på startlinjen vill jag ju alltid vinna, dock inser jag att det finns en bunt åkare som är mkt bättre än mig. Att slå sånna som Wengelin, Darvell, F.Ericsson, Friberg, A.Lindh, Edin, Bleckur, J.Andersson,  Flockhart mfl kommer jag inte göra, men ett mål är att kunna hålla mig kring  topp 20. Med lite flyt kan man kanske nån enskild tävling komma in topp 15, men först och främst måste jag seeda upp min startposition. För då jag ej kört nått LL under förra året lär jag få starta långt bak, så första tävlingen kommer nog handla om att ta sig upp i startordningen.

Detta är mitt sätt att hålla upp motivationen under vintern, måste ju sätta lite press på mig själv:-)Men än är det långt kvar till säsongsstart.. Så mkt arbete kvar att göra för att kunna prestera bra, är ju många med mig som gör allt dom kan för att bli snabba. Men ser framemot en tuff och rolig säsong:-)

Kommentarer

Jocke sa…
Du borde väl kunna få subjektiv seedning?

Det står "Herr S-Elit som ej har resultat i Långloppscupen kan få subjektiv seedning ifrån respektive lopps arrangör." på LL hemsida och har ju en del resultat att visa upp.
Samuel sa…
Ja man kan ju hoppas, men tar det inte för givet. Vet att det kan vara märkligt svårt ibland med seedningen..
Det är bra med höga mål. Jag tror på dig. Lycka till!!
Samuel sa…
Tack så mkt, sen är det ju så att så länge jag verkligen gjort vad jag kan så kommer jag vara nöjd:-)För det kan ju vara svårt att påverka hur fort andra kör..
Anonym sa…
Det borde inte vara något problem att seeda upp dig till åtminstone startled två med tanke på dina och då är det inga problem att hänga med högt upp i fältet. /Fredrich
Anonym sa…
meriter missade jag att skriva :)
/fredrich
Samuel sa…
Ja annars kan jag hota med lite norrländskt vrede;-) Men som du säger led 2 borde inte vara nått problem,och då kan man nog hänga med i starten.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift