Utveckling

Är ju rätt skoj det här med att man som 35åring fortfarande blir bättre och bättre istället för tvärtom:-) Har dock vissa saker inför 2014 som jag vill utveckla lite extra:
Jobba vidare på att bli mer tekniskt skicklig på hojen, gör där framsteg varje år. Men har mkt tid att spara på det om man blir ännu bättre, sen kommer jag aldrig bli nån Nino Shurter i utförskörningarna..
Ska också se till att bli uthålligare, detta för att kunna hävda mig på långloppen. Här är det ju distans som gäller, och det är ju ett problem för någon med tidsbrist.. Men finns ju sätt att komma runt det här med långpass också.. Om det funkar får vi se till sommaren:-)
Ska jobbas på att bli bättre på att köra med högre kadens också, gillar ju att mala på tunga växlar. Där är jag också mest effektiv, men ibland har man behov av att kunna köra lätt med. Så jobbar just nu lite på att bli effektivare på hög kadens, men kommer alltid vara en tungtrampare:-)
Sen ska jag även förbättra mina starka sidor, måste ju helt enkelt bara bli grymt snabb till sommaren:-) Ska då göra det jag kan och fokusera på sånt jag kan göra nått åt...
Idag blir det en återhämtningsdag, har ju en helg att orka med:-)

Kommentarer

Har man rätt inställning, tränar smart och fokuserar på rätt detaljer är min tro att det går att utveckla sig ganska långt upp i åldern.

Du gjorde många riktigt bra resultat i fjol och jag önskar dig lycka till i att ta ytterligare ett steg.
Samuel sa…
Ja än är det inte kört för gubbarna:-) Tack så mkt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack