2016 och en stor dröm..

Vad ska jag ta mig till 2016 då?? Har väl inte alla detaljer klara och så, men i det stora hela vet jag vad som gäller. Kommer träna efter samma princip som jag hade iår, men bara lite mer:-) Sen kommer jag lägga all fokus på långlopp, och träna för att bli så bra som möjligt på det. Har inte tid att träna för både XCO och långlopp, och då tycker jag just nu att långlopp är roligare. Kanske kan jag ändå köra nått XC lopp om det passar in, men det får vi se. Kommer dra igång med träningen under Oktober, hoppar över allt vad CX heter. Vill istället börja bygga upp mig och fokusera på 2016, för ska jag ta ett steg till kommer det krävas rätt mkt av mig. Ska försöka satsa på långloppscupen nästa år köra 6-7 tävlingar så jag kan få ett resultat i totalen, skulle verkligen vilja göra ett bra resultat där. Jag gillar ju att sätta höga mål, så kommer träna mot att nå en topp 3 placering i totalen. Sen får man se hur vintern blir, är ju ett högt mål men jag sporras av sånt. Vet ju om att det är fler än jag som kommer ha det målet, och att bara tre kommer lyckas. Men hur coolt skulle det inte vara om jag var en av dom, en då snart 37årig 3 barnsfar:-) Så det kommer vara mitt stora mål nästa år, skriver ut det här så att alla vet. Då kan jag liksom inte smita undan, utan då måste jag bara bita ihop och träna på stenhårt ett år till:-) Kanske kan det vara dumt att vara så öppen med sånt här, men kanske blir det intressantare att följa min väg mot ett misslyckande eller fixande av målet om man vet vad målet är... För att jag ska klara detta måste jag höja mig på alla nivåer till nästa år, en av sakerna som måste göras är att livet måste göras så enkelt som möjligt. Det är ju lättare sagt än gjort, men ska se vad jag kan göra. Vill tex få klart med matrial så snabbt som möjligt, så hoppas kunna få det ur världen rätt snabbt. Sen till min stora dröm... Nästan lite rädd att skriva om den, kanske blir man hånad. Men varför ska inte en gubbe få drömma?? Alla har väl drömt om att få vara med i stora mästerskap och tävla för sitt land. Har ju varit med i några Veteran VM, men skulle verkligen vilja köra ett Elitmästerskap! Tänk om man nästa år den 25-26 Juni skulle kunna köra Marathon VM i Frankrike, fatta så häftigt!! Vet inte riktigt vad som krävs för att få köra där, men känns som att jag är så pass nära att man iallafall får fantisera om det. Skulle vilja göra ett försök att nå dit, för att inte försöka är ju att misslyckas. Eller hur?? Har inte fått storhetsvansinne om ni tror det, men jag gillar att drömma. Och att sikta mot Marathon VM skulle nog kunna sporra mig hela långa vintern, få mig att köra dom där sega passen då man bara vill slappa. Sen om jag inte kan köra det så har jag ju tränat på bra iallafall:-) Men för att göra den satsningen kommer jag nog behöva några VM sponsorer för att finansiera resa ner och ev träningsläger, så får väl börja leta efter det.. Så tänkte jag om 2016, mkt kan ju ändras under resans gång. Men detta är vad jag vill just nu, så nu är det bara att ladda upp batterierna. För kommer behöva all energi och stöttning jag kan få under denna satsning!! Hoppas ni vill följa mig här i hur det går, kommer försöka vara ärlig och skriva om både med och motgångar under vägen:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Låter som ett bra upplägg! Blir roligt att följa dig under nästa säsong.
Anonym sa…
Applåder :)
Tror du kommer ha goda chanser att bli topp tre om du tränar lika bra en vinter till. Kör hårt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack