Bra tror jag..

Hade ju monterat på 36an till igår, så tänkte köra på ett maxvarav på min Långloppsbana. Har nästan satt PB Varje gång detta år runt denna bana, så ville gärna göra det igår också.. Tyckte att den större klingan funkade kanon, höjde toppfarten och kände mig mer bekväm:-) Var också före mitt PB fram till mellantiden, fram dit är det 10min stig sen 21min grusväg. Efter mellantiden är det nästan bara stig, ett par korta avsnitt på vägen bara. Hade regnat väldigt mkt under natten, så var rätt surt på stigarna. Tappade tid sista 40 min, så kom i mål på 1h 10min 50sek. Det är ca 20 sek sämre än PB, men en solklar andraplats:-) Tror tappet beror på blöta och sugande stigar, för det gör skillnad och rekordtiden är i perfekta förhållanden. Därför tror jag detta var en bra tid och känner mig tillfreds med resultatet, kroppen var med och är inte på väg åt fel håll i formen. Så nu tar jag mig an sista veckan av träning innan SM med hyfsat självförtroende, sen ska jag träna ostrukturerat som bara fan i nån månad:-) Men nu ska en plan följas, så idag blir det 2h lugn njutningscykling:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift