Kort och hårt x2

Temat för denna vecka är just det, kort och hårt:-) Igår blev det dubbelpass, på morgonen en liten specialare med 45/15 intervaller. Körde bara 15min, så försökte ta i lite mer. Blev mellan 455-460w på 45 sek intervallen, sen på 15 sek så trampa jag bara bakåt. Dom sista 5 var ordentligt jobbiga, men det var ju det jag ville.. Andra passet blev ett klassiskt 30 sek max med 4.30 vila mellan, gjorde 5 sådana och det svider rätt bra det med:-) Skillnaden denna vecka mot en vanlig vecka är också att jag tänkt vila lite mer, så idag brukar jag normalt köra ett mixpass men nu ska jag ha totalvila.. Så istället för träning så ska jag gå igenom cykeln ordentligt, smörja upp lager, kedja mm, även kolla så att alla skruvar sitter och att däcken inte har några revor. Vill ju minimera riskerna att något går sönder på söndag, och att allt rullar så smidigt som möjligt. Detta är även ett sätt för mig att ställa in mig mentalt för race, vill lämna så lite som möjligt åt slumpen. Finns nog med saker som kan gå fel ändå..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack