2h

Blev alternativet med 2h igår, är jobbigt att köra dessa pass psykiskt. För efter 20 min börjar man bli trött, att då fortsätta hålla tryck på pedalerna är små drygt.. Hade jag inte haft wattmätare så skulle jag nog slå av i mitten på passet, kanske utan att jag märkte av det. Så istället för att ha träningskompisar som pushar en på hårda pass har jag wattmätare, den gör att jag tar i mer då jag har ett mål att hålla.

Första halvan av passet var jobbigt då jag hade lite medvind, detta tillsammans med asfalt gjorde att jag trampade ur växlarna. Gillar ju låg kadens och gå på kraft, hög kadens gör mig trött.. Så detta var väl bra träning gissar jag, men tur att 38klingan är beställd. Hemvägen i motvind var jobbig också, för då var jag ju trött.. Men höll i det bra ändå, och kunde avsluta med 2 st spurter på 40 - 60 sek där watten var över 700w.
Snittet på hela passet blev precis över 5w/kg 😊

Efter detta blev det grillpremiär, snöigt och jävligt än men gick grilla ändå. Gott blev det iallafall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift