Långa Lugnet

När jag påbörjade min rehab efter olyckan satte jag vissa mål, det första jag satte var egentligen att 2017 köra Långalugnet igen. Allt påväg dit var bara bonus, första tiden trodde jag också att loppet skulle genomföras i motionsledet. Men har gett mig själv möjligheten att tävla ordentligt även detta år, vilket jag ska göra. Har ju under vintern haft en massa delmål och mkt har handlat om wattnivåer hit och dit, men nu är det bara 2.5 månader kvar till Långalugnet. Så dags att börja använda den målbilden nu, är bilden av mig själv på det loppet som nu ska få mig att orka tiden fram dit.
Sen har som sagt målbilden ändrats från den ursprungliga, för nu ser jag mig själv inte bara komma i mål... Långalugnet blir nog även premiär för mig i år, då jag har annat att stå i helgen billingeracet går.

Gillar ju verkligen Falun och loppet där, är i teorin ett lopp där jag borde kunna köra bra. Brukar vara ett grymt startfält också, och nu när sporten växer kommer det inte bli sämre. Många satsar hårt och det kommer gå undan där framme, men jag är en av dom som satsar och ska vara där. Så nu är det bara att göra rätt val med träning mm fram till start, sen ska jag vara topp 5 i min comeback i långloppscupen. Är väl kanske att sticka ut hakan när jag säger det, men är det jag tränar för och det vore ju en jäkla revansch!!

Så nu vet ni vad som sporrat mig under vintern, det är den känslan av att få ta revansch jag vill åt.. När den här bilden togs hade jag totalt räknat bort mig själv från tävlingscyklingen, men nu är det rätt när att jag är där igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift