Mål Vintern 12/13

Har väl redan målen för hela 2013 rätt klara för mig, men dom flesta av dom ligger ju under senare delen av sommaren. Så då är det lätt för mig att tappa focus när det är så långt bort, jag behöver mål som ligger nära för att ha nått att jobba mot. Så därför har jag försökt ge mig själv några utmaningar under vintern också, och genom att skriva ut dom här så sätter jag lite extra press på mig själv så att jag inte kan fuska:-)

* Hålla mig så frisk det bara går.
* Träna hårdare, bättre och mer än tidigare år.
* Klara en tjuga på 380W.
* 4*4 på 420W
* Äta mindre godis.
* Genomföra alla pass trotts att det känns jobbigt.
*  Inse att man inte kan sätta rekord på alla pass och våga vara dålig under dom tuffare veckorna.
* I Maj vara ungefär 5% bättre på alla monarkpass än 2012.

Blir några resultatmål trotts att det kan vara farligt att sätta upp sådana då det ju kan gå fel pga sjukdom mm. Men jag gillar att ha siffror att jobba mot, när man alltid tränar själv så är det ju dom som är min måttstock. Gillar också att sätta lite höga mål så att man får kämpa ordentligt, och om jag når dom så vet jag att jag kommer hänga med bra när det gäller.
Så nu är det väl bara att gå in i bubblan med familj, jobb och träning.. Social får man vara under sommaren;-)

Kommentarer

Jonte sa…
Lycka till :)
Hur ser planeringen ut under Vintern?

Bra blogg förövrigt!!
Samuel sa…
Tack och Tack!
Planeringen för vintern ser ut som så att jag tränar i 3veckorsperioder sen tar jag en lugn vecka. Dom tre veckor jag tränar lite hårdare är indelat i Tröskelvecka, Vo2maxvecka och den sista kör jag en Mix. Sen nöter jag på så fram tills det blir barmark, dvs Maj.. Sen blir det mer fart och teknik.. Det var träningsplanen i stora drag:-)
Jonte sa…
:)
Nice, ungefär som jag kör, 1 tröskel 1 vo2max 1 låg. kör dessa * 4 sen efter det period 2 som inte e spikad än. :)

Kört hårt satan!!!
Samuel sa…
Ja träning behöver inte vara så komplicerad.. Kör hårt, bli trött, håll kontinuteten och hoppas att man håller sig frisk. Klarar man detta går det oftast bra:-)

Kör hårt!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack