Ny smärta

Provade en ny typ av intervaller igår, dom hamnar någonstans mellan tröskel och vo2max träning..
Det är 4 min långa intervaller och vilan är 1 min, körde igår 10gånger men hoppas att i slutet av vintern orka 20st på samma motstånd. Men fy fan vad jobbigt det blev!! Hade som mål igår att hålla mig över 360W på alla, fixade det utom på den näst sista..
Benen var inte i sin bästa form men dom svarade helt ok ändå, men det känns att det var det sista passet på den här lite tuffare veckan. Planen denna helg var att köra dubbelpass både lör och sön men kännde att det inte skulle bli bra så jag sattsade på att köra ett stenhårt pass varje dag istället, tror det var klokt.

Var igår lite missnöjd över att jag bara orkade 10st, men satt mig sen och kollade träningsdagboken och insåg då att för 2år sen så körde jag 4or på just över 360 i snitt.. Efter det känndes det lite bättre:-)
Nu ska jag ta en lite lugnare vecka där jag tränare det jag känner för:-) Kanske även prioritera jobbet lite mer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift