Mitt 2013..

Ja nu ska man väl börja blicka framåt, 2013 ser ut att bli ett spännande år. Kommer ju göra en del förändringar, för första gången på mkt länge kommer jag inte sitta på en cykel med gröna flames..
Sen kommer jag köra för en ny klubb för mig, som inte ens ligger geografiskt nära..
Vilken typ av licens jag ska köra på vet jag inte än heller, men troligtvis blir det en Veteranlicens för som jag har fattat det kan jag ändå köra tävlingar i Elitklassen med den??
Just nu jagar jag privata sponsorer som vill ge mig pengar för att åka och köra EM och VM, fick blodad tand efter Brasilien... Men det är fan inte lätt att hitta sånna som vill ge, men det har jag full förståelse för i dessa tider.

Träningsmässigt kommer jag inte göra några stora förändringar, utan bara prova köra lite mer och hårdare om det går under vintern. Sen våga ta det lugnare under sommaren än vad jag gjorde iår. Vikten måste jag börja ta tag i snart för just nu har jag ordentlig vintervikt, men mår faktiskt bättre med den..
Nu under grundträningsperioden kommer jag fortsätta köra 3 träningsveckor följt av 1 lugnvecka och så håller jag nog på till Maj ungefär, och därefter blir det bara träning ute i skogen resten av sommaren.
Träningen som jag bedriver är ingen raketforskning utan den handlar om att göra mig trött på olika sätt..

Tävlingssäsongen har jag inte spikat hur den kommer se ut och vad som kommer vara dom stora målen, men SM kommer jag köra på en av mina favoritbanor i Södertälje. Men om det blir EM eller VM så blir ju det högsta prioritet, men om allt skulle gå kanon och jag kan köra allt blir det ju svårt att vara i form till alla mästerskap. Men då får jag göra som i år och låta den bli stigande med en topp i slutet av Aug:-) För lite lat som jag är så orkar jag nog bara med en topp..
Sen kommer jag väl som vanligt köra Borlänge Tour och ha skoj med dålig form:-)

På matrialfronten kommer jag inte kunna klaga på nått, kommer verkligen att bygga mina drömhojar till nästa år. Blir inte nån kompromiss på nån del, detta då jag kan välja fritt bland allt:-) Ska bli skoj att testa en 27a mot en 29a under säsongen, och kommer skriva om dessa tester under våren. Då jag inte heller har nån matrialsponsor så kan jag ju vara helt ärlig om jag skulle vilja såga nån av hojarna:-) Kan ju bara skylla på mig själv då jag ju ska bygga dom..

Blir nog ett roligt år det här, nu får vi bara hoppas på en frisk kropp i minst 400 dagar till..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack