Bra träning

Är inne på fjärde tuffa träningsvecka i rad nu, men verkar ligga på rätt sida ändå:-)  Kommer även köra på minst en vecka till med tuff  träning, då har jag fem veckor igen med bra kvalitet.
Igår nådde jag ju ett av mina träningsmål i vinter, så då ökar vi lite mer och kör vidare:-) Eftermiddagspasset blev innan middagen, och benen kändes väldigt pigga med tanke på 60/120 på morgonen.. Körde ett tröskelpass med 60/30 där jag växlar mellan 360-260w, gasade på i 35min sen jag tvungen gå in och börja fixa middagen :-) Men känslan var att jag kunnat fortsätta i ett bra tag till, fast tiden fanns inte och sen ska man väl inte bränna allt krut på samma dag.
Så trotts den relativt hårda träning jag kör nu, ökar jag på alla typer av pass. Detta tar jag som ett bra tecken på att kroppen suger åt sig av träningen på rätt sätt, detta trotts mkt tjorv vid sidan av. Är väldigt skönt att ha träningen just nu, blir lite som min snuttefilt:-) Även är det riktigt roligt att se att jag fortsätter att utvecklas, trotts min ålder och att jag nu hållit på ett tag. Tror att min inställning till att ålder och familj inte ska få vara nått hinder hjälper mig, tidigare har jag sett det som en begränsning. Men har nu bestämt att det inte är det utan att det går ändå, bara man vågar och vill:-)

Idag är det ju lördag vilket betyder heldag med aktiviteter med barnen, sen lagom till kvällen ska det tränas för mig. En timme för mig själv i garaget är vad jag behöver för att göra nått vettigt, ska köra nått åt tröskelhållet:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Imponerande att klara av hus, jobb och 3 barn samt dubbelpass nästan varje dag!! Hur orkar du med allt?
Samuel sa…
Återstår ju att se om jag orkar;-)
Nädå är väl inga hemligheter egentligen, det är planering och vilja som ligger bakom. Är det något roligt så ger det mkt energi också, tror jag orkar vara en bättre familjefar tackvare träningen. Tar mig sig en koll på sitt liv så hittar man oftast luckor, sen gäller det bara att vilja tillräckligt mkt. För efter ett tag blir det en vana:-)
Anonym sa…
Det har du rätt i! Men att kunna prestera såna siffror som du gör på dina pass samtidigt som du har ett fullspäckat liv vid sidan om är det nog få som kan göra! Jag hoppas att du får valuta för all träning som du lägger ner! Lycka till!!
Samuel sa…
Tack så mkt, suger i mig av berömmet och kämpar vidare:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift