Maxtest

Gjorde igårkväll ett Maxtest på monarken, börjar på 70w sen höjer man 35w varannan minut tills man inte orkar mer. Perfekt när man har en monark med viktkorg, 70 i kadens och på med 0.5 kg varje höjning. Har hört att dessa test ska ge en rätt bra bild av Vo2max. Dock var jag riktigt jävla seg igårkväll, varken kropp eller huvud var på topp.. Men gjorde vad som gick för kvällen, men borde kunna förbättra detta framöver. Efter testet drog jag ut i 90 min och rullade, men inte ens det var skoj igår. Riktigt bitter och butter var jag där ute i mörkret och ensamheten, enda fördelen med det är att ingen kan se eller höra mig..
Jaja idag är det en ny vecka och bara att börja om igen, dagens morgonpass är avverkat och nu jobbas det. Planen är att köra ett pass till idag, får se vart det ska klämmas in.

Kommentarer

Ja, det är tur vi har olika mål med träningen. Eller egentligen har vi samma. Bli så bra vi kan bli med de förutsättningar vi har. Dock så är det olika när resultaten känns tillfredsställande.

Häromdagen var jag mycket nöjd med mitt resultat på samma test, vilket du inte är trots markant bättre resultat. Inte ologiskt, bara ett konstaterande.

I och för sig hade vi likartat wattal vi tryckte, men då jag är en heffaklump går det inte att jämföra.

Hur som. Jag tror detta är ett bra test att göra lite då och då för att se hur man utvecklas.

Du tycker du ligger lite efter din målsättning, men vi är bara i januari och du har tränat på rejält. Jag är övertygad om att du når fram dit du vill när säsongen nalkas.
Samuel sa…
Ja detta är ett bra test, såg nu idag att det var 2 år sen jag gjorde det. Trodde att jag kört 455w rampen ut då, men det hade jag inte, utan jag körde 1min längre igår:-) Så med tanke på känslan jag hade var det ett bra test, men med pigg kropp ska det nog gå ta 455w, då kommer jag upp i 80ml/kg. Minns att jag för 5 år sen hade som dröm att ha över 70ml, så det går framåt:-) väldigt kul att se hur man utvecklas, mkt därför man för träningsdagbok.

Får hoppas jag når målen, jag ställer ju rätt höga mål. Men det motiverar mig och då ser jag inga problem med det. Är väl då isånafall att jag har problem med att känna mig nöjd nån gång, men den känslan driver mig ju också framåt.
Ja, du. 80 ml/kg vore verkligen ett kanonresultat. Jag när en liten dröm att nå upp i 70 ml/kg, men då behöver jag tappa en del kilon förutom att jag behöver bli lite starkare.

Ja, du är helt klart mycket starkare och bättre än vad du ibland ger uttryck för. Men kanske är det som du säger en del i ditt motivationsskapande.

Keep on.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift