Optimera

Tränar man för sitt eget välbefinnande och för att det är skoj, då kan man ju bara träna på och göra det som känns skoj. För mig som vill se hur bra jag kan bli, så gäller det att få ut max av varje pass. I den perfekta världen skulle jag kunna bege mig ut på långa fina pass några gånger i veckan och under dom ha några intervaller, och dom andra dagarna köra lite mer högintensivt. Men är ju väldigt få som har det så..

Därför gäller det att dra ut det man kan av tiden man lägger ner, för mig handlar det om att planera och ligga steget före i tanken. Med det menar jag att lägga pass i rätt ordning och på rätt tidpunkt i förhållande till energiintag mm. Gäller även att veta varför man kör vissa pass, inte bara köra för att andra gör det mm. Så det är rätt bra att sätta sig ner i slutet av veckan och kolla hur nästa vecka ser ut, sen planera in passen i rätt ordning och där dom passar. Det är välinvesterad tid:-)

Igår eftermiddag körde jag ett sub tröskelpass, blev 30min på 320w vilket får vara ok med tanke på energibristen i kroppen. Imorse var det ett stegpass som stod på schemat, gick helt ok och känslan var bra:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift