Monark 874e

Mitt bästa köp jag gjort för min cykling är en Monark 874e, utan den skulle min satsning inte vara möjlig! När man inte har så mkt tid över och dessutom bor i norrland, där vintern är 8 månader lång. Är det ovärderligt att bara kunna dra på sig cykelbyxorna och gå ut i garaget för lite hårdkörning, under vintern kör jag 7-8 pass i veckan på den.
Visst kan det känns det lite motigt i början på hösten att köra inomhus, men efter ett tag kommer man i det. Så här mitt i smällkalla vintern är det nästan skönt att krypa in i grottan...
Varför valde jag då en med viktkorg??  Var aldrig aktuellt med pendelvarianten för mig, med viktkorg blir det exakt och jag har nog långa armar att ta bort eller lägga till vikter medans jag kör. Sen vet jag ju innan vilken kadens jag vill köra på, så byter väldigt sällan motstånd under intervallen.
En annan fördel med att ha kört monark i några år är att man har mkt siffror att jämföra med, så varje pass blir en kontroll av vilken status man har:-)

Idag kördes det morgonträning på monarken, ett väldigt jobbigt pass men mkt bra. Fixade faktiskt ett av mina mål för vintern, 20 st 60/120 på över 7w/kg:-) Så nu stryker vi det målet och skriver ner ett nytt, höjer 15w till nästa gång och börjar om resan mot 20st..
Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska köra faktiskt, får improvisera lite..

Kommentarer

Unknown sa…
Hur hårt kör du på "vilan"? på dom 120s emellan 7w/kg.

Har själv en 874 och är lika nöjd som dig med den :)

/Martin
Samuel sa…
Jag vilar så mkt som möjligt, så trampar väldigt lätt mellan på denna intervalltyp
Anonym sa…
vinkeln på sadeln ser lite rolig ut på kortet��
Samuel sa…
Haha ja det gör den, la inte märke till det själv.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack