5 nya veckor

Idag kördes sista passet på denna 5 veckors period, blev ett snabbdistans pass i snöstormen.. Fick ta i ordentligt för att ens ta mig framåt, på stora delarna vägen var snön så pass djup att skorna tog i varje pedalvarv.. Jobbigt för hela kroppen, ryggen var helt slut när jag kom hem. Man får ju parera hela tiden, så nog bra träning men inte alltför skoj!

Påbörjade denna period nyårsveckan, så en kort summering av dessa 5 veckor: blev 46 st cykelpass, 40 av dom på monarken. Några kortare bålpass också, men där måste jag skärpa till mig. Detta har varit en mkt bra träningsperiod, kunnat genomföra alla tänkta pass. Har inte avbrutit nått och inte haft några egentliga dåliga pass, har satt en bunt PB på några pass. Hade nog satt fler om jag försökt, men det är ju inte målet med alla pass..:-)

Nu blir det en lugn vecka med ett par test mm, sen till helgen kan det bli en distanshelg. Ska upp till stugan och cyklar nog dit och hem om vädret tillåter, kanske inte optimalt på viloveckan.. Men får jag en chans till lite distans måste jag ta den, får väl slappa lite nästa vecka också:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Jag tycker att vi har förmycket snö men ni har ju lite till, kämpa på samme.
Unknown sa…
Jag tycker att vi har förmycket snö men ni har ju lite till, kämpa på samme.
Samuel sa…
Ja nu finns det ett överflöd med snö.. Men är bara att bita ihop ett tag och köra på. Kämpa på du med så ses vi till våren:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack