@560W

Fredag och då är det nästan alltid 60/120 på morgonen för mig, så även idag. Är lite skräckblandad känsla inför dessa pass, kör just nu på 560w. Eller tanken är att aldrig gå under 560w, så snittet på minuten hamnar en bit över. Idag körde jag dom som styrkeintervaller, så 8kg i viktkorgen och  aldrig under 70 i kadens. Är en intressant känsla i kroppen under detta pass, varje intervall är ju jobbig. Men dom första känns ändå rätt kontrollerade, efter nr 5 brukar det börja svida. Idag gick det skitbra till och med nr 7, sen efter nr 8 började det snabbt gå utför. Man känner rätt snabbt när syreskulden börjar bli så stor att vilan inte räcker för att återhämta sig, och då har man inte långt kvar... Idag fixade jag dock 10 st, så nöjd över min insats denna morgon. Men mådde rätt kasst ett tag efter, fast så ska det ju vara:-) Nu bara ett pass kvar idag, blir ett till monarkpass på över/under tröskel tills jag inte orkar mer.

Snart helg:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack