Härlig dag

Vilken bra dag det blev ute på SCA Arena idag,vädret var kanon och hamburgarna goda! Men bästa av allt var ju själva arenan och alla cyklar. Önskar att jag bodde lite närmare, för detta är ett cykelmecka. Finns allt man kan önska sig där, perfekt även för att ta med hela familjen. Cannondale hade kommit ut med fullt uppställ av cyklar, jäkligt skoj!! Imponerande av danskarna att köra 150 mil upp hit:-) Jag la mitt fokus på att testa dom cyklar jag funderat på att kunna tävla på nästa år, mest då Habit och Scalpel eftersom jag har bra koll på F-Si. Jäklar vilja hojar säger jag bara!! Körde på snabba stigar, tekniska svängiga banor och riktiga brötstigar!! Allt för att testa dom ordentligt, Habit överraskade positivt på att svara bra även på elljusspåret.. På kurviga knixiga stigar var den skoj, och i brötet var det bara att gasa. Scalpel känns som att det är komma hem för mig, kände mig mkt bekväm och snabb på samma gång. Båda dessa cyklar kan man köra snabbt på ett långlopp med, Habit måste man väl byta däck på. Men sen går den som ett mkt bekvämt spjut:-) Så då till den stora frågan vilken hoj blir det nästa år??? För en Cannondale blir det då det är dom bästa cyklar jag kört på, super nöjd med det!! Kunde inte bestämma mig faktiskt, så kommer bli 2 cyklar.. En Scalpel och en Habit, så nu jävlar är det bara att träna på så man förtjänar dom:-) Christoffer vill också ha en Habit, tror han var ute och cyklade 2tim på den small hoj dom hade där. Så nu önskar han dig en extra small Habit.. Kan bli dyrt detta:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack